Friday, May 9, 2008

对手

电玩 你比我快一关 投篮 我比你狠一点
不管 谁来跟我挑战 除了你是我的假想敌 谁也不稀罕
饶舌 你速度比我慢 考试念书 我比你逊一点
不管 谁来跟我挑战 我都看不起 我只要冲着你夺冠
我从你倔强眼中看到自己 熟悉的轮廓
我快要跑在前头 你怎能只留在后头
你是我朋友 也是我对手 看着你成功 我也光荣
证明世界还是可以有梦 你示范了坚持会有成果
这一分钟 你是我对手 很开心有你 陪我斗牛
当我松开拳头累的时侯 最后一刻往往你就是我
不认输的理由

煜伟:
当我听到这首tank和郑伟康的歌时,让我想起中学时代的我们。这首歌真的好像在讲我们。要不是当年你的鼓励,还有我不服输的个性,再加上我们共同的竞争与努力,我相信,今天的我就不在这里了。虽然你没玩电玩,我也没跟你斗牛,但中学一起读书,一起做图书馆管理员,一起疯狂的参与各种辩论,forum等等活动,一起讨论国事和信仰。。。。。。太多太多美好的回忆,都因为有你当我的对手,让我终于不负所望。将这首歌献给你,永远最不能忘记的好朋友。

4 comments:

Anonymous said...

touching le. don know say wat..but i really thankful coz u are my 'special' guest. although less time 4 us 2 meet and chat, i believe our friendship will last forever...all the best in u study.i know it's not easy but i think u can do u best....God bless

Anonymous said...

hello

Anonymous said...

left 11 hours before stepping into aeroplane..o.i hope tat the strawberries still fresh and juicy before reaching 2 u parents' hands. long time didnt view u blog..knowing tat u miss u parents and hometown so much+tension in u study..be brave coz u can do it..today i watch the movie 'iron man', so i think u better be the 'iron man' rather than ultraman coz 'iron man' has the dream and target. he knows wat he wan and wat is the right things 2 do...all the best...

Anonymous said...

haha... i watched iron man too last friday. i will try my best to be super ultra-iron man. thank u, buddy...

U are -->